Grudniowa ciekawostka Łazików

Opublikowano w Rajdy Skarżyskie Rok 2013

Tym razem postanowiłam zrezygnować z podsumowania miesiąca, a zamiast tego opowiedzieć dokładniej o jednej trasie, którą warto zareklamować. Może ktoś się wybierze, sprawdzić, czy słusznie ją zachwalam. Jest to trasa wokół Kielc i w związku z tym wymaga pokonania miasta, żeby dotrzeć na start, ale ostatecznie można skorzystać z komunikacji miejskiej i dojechać na początek trasy.

Listopadowe wędrówki Łazików

Było ich wyjątkowo mało, bo pogoda niezbyt nam sprzyjała. A to deszcz, a to wietrznie i siedzieliśmy częściej w domu. Udało się jednak wyruszyć na kilka tras.

Na początku miesiąca zajrzeliśmy do dwóch kamieniołomów w okolicach Sitkówki.

Pierwszy był wyjątkowo ładny nieczynny kamieniołom Zgórsko na zboczach góry Berberysówki zamieniony w urocze jeziorko z kolorową wodą – warto się tam wybrać, ale najlepiej w niedzielę, bo jest położony tuż przy cementowni i w dni robocze lepiej się tam nie pałętać.

Październikowe odkrycia.

Opublikowano w Rajdy Skarżyskie Rok 2013

Ten miesiąc minął nam na jesiennych wędrówkach głównie lasami, wśród złotych i czerwieniejących liści, chociaż na ostatnich rajdach to już raczej szliśmy po tych liściach, co dawało fantastyczne efekty dźwiękowe (zwłaszcza na Bukowej Górze, gdzie hałasowaliśmy do woli).
Wydaje mi się, że najładniejszą trasą była leśna droga z Jasieńca Iłżeckiego do Starachowic. Wędrowaliśmy w kolorowym liściastym lesie, słońce raczej słabo świeciło, ale i tak byliśmy zachwyceni. Przy okazji odkryliśmy dwa bardzo ładne zalewy położone w lesie.

Zagraniczne wojaże Łazików we wrześniu.

Opublikowano w Rajdy Skarżyskie Rok 2013

W tym miesicu ruszyliśmy poza granice naszego województwa. Ostatecznie trzeba poznawać ziemie sąsiadów. I okazało się, że województwo mazowieckie ma sporo atrakcji do zaoferowania.
Najpierw eksplorowaliśmy okolice Nadolnej, gdzie natrafiliśmy na pomnik w Stefankowie poświęcony pamięci 70 mieszkańców tej wsi i okolic zamordowanych przez hitlerowców 4.4.1940 roku oraz znajdujący się na leśnej polanie obelisk ufundowany przez księdza Wiśniewskiego upamiętniający zwycięską bitwę 22.4.1863 pod wodzą Dionizego Czachowskiego. Ze śladami działalności księdza Jana Wiśniewskiego spotkaliśmy się podczas innego rajdu, który zaprowadził nas do wieloletniej parafii księdza Jana – Borkowic.

Rajdy w sierpniu

Opublikowano w Rajdy Skarżyskie Rok 2013

W sierpniu eksplorowaliśmy szlaki turystyczne w bliższych i dalszych okolicach. Powędrowaliśmy z Bodzentyna do Nowej Słupi  szlakiem niebieskim, a potem czerwonym. Zdobyliśmy więc po raz kolejny Łysicę, zajrzeli na Święty Krzyż, dostali fajne pieczątki w punktach kontrolnych. Nie obyło się oczywiście bez solidnej porcji żurku zakonnego. Nie da się pominąć zmian, jakie zachodzą w ostatnim czasie na Świętym Krzyżu, gdzie trwa remont elewacji kościoła, a wielki dźwig, który nad nim góruje wyraźnie świadczy o tym, że niedługo zostanie odbudowana wieża kościelna zniszczona przez wojska austriackie w czasie działań wojennych I wojny światowej.