Honorowy patronat nad imprezą objął Michał Jędrys

Starosta Powiatu Skarżyskiego.                                                                       Sponsorzy:
                             545px-POL powiat skarzyski COA svg                                                      hotel promien

Tapicerstwo- Dariusz Pierściński- Jelenia Góra.

Patronat medialny:
  dami  ntv kielce  ROT  tsk24  radiokielce  echo dnia  mck skarzysko  skarzysko mojeswietokrzie.pl    logo-traseo-pl-png  npm logo  white RGB  karkonoszepro

Szczytami Gór - relacja - dzień pierwszy

Michal. Opublikowano w Zespół " zdobywców"

DSC 2060Wystartowaliśmy! Co prawda z małym opóźnieniem, ale jesteśmy na trasie! Przez kolejne 5 dni będziemy starać się publikować relacje z wyprawy w trybie on-line. Piszę postaramy się, bo zasięg internetu GSM w rejonach Górskich pozostawia wiele do życzenia. W tej chwili piszę z samochodu zaparkowanego na poboczu drogi, gdzieś koło Wołosatego ;-)

W reporterskim Skrócie:

Sobota 29.06.2013

4.44 - Start sprzed klasztoru ss Bernardynek w Świętej Katarzynie. Od tej godziny liczymy upływający czas, który teraz biegnie nadzwyczaj szybko

DSC 2060

5.10 - ekipa "zdobywców" wbiegła na Łysicę

5.38 - schodzimy z do Św Katarzyny i po krótkiej przerwie ruszamy w kierunku Wołosatego, gdzie czeka na nas Tarnica - najwyższy szczyt Bieszczad

Więcej zdjęć z Łysicy poniżej - kliknij żeby powiększyć

Po godzinie 11 docieramy do Wołosatego, gdzie po krótkim przygotowaniu ekipa piechurów rusza  w kierunku Tarnicy

11.48 - start na Tarnicę

DSC 2067

Zaraz po wyjściu na szlak zaczął padać deszcz, który zrobił ze szlaku ślizgawkę. Pomimo tak trudnych warunków, na szlaku spotkaliśmy wielu turystów.

12.58 - jesteśmy na Tarnicy

13.45 - jesteśmy z powrotem w Wołosatych i szykujemy się w dalszą drogę. Niestety deszcz nie ułatwia jazdy po krętych serpentynach. Na szczęście za kierownicą siedzi Jarek i wszytko jest OK.

Więcej zdjęć z Tarnicy

W czasie naszej podróży z Bieszczad w Beskid Niski, ekipa paralotniarzy w osobie Krzyśka oblatała Lackową.

Następnym punktem jest Lackowa w Beskidzie Niskim. Po długiej jeździe z Bieszczad docieramy do miejscowości Izby u podnóża Lackowej.

18.12 - wyruszamy na szlak

19.10 - jesteśmy na szczycie

Droga na Lackową dała troszkę w kość wchodzącym - była bardzo błotnista, a samo podejście pod szczyt było bardzo strome.

Więcej zdjęć z Lackowej

Już po zmroku dojechaliśmy do Obidzy, skąd wchodziliśmy na Radziejową - najwyższą górę w Beskidzie Sądeckim

22.28 - start

23.43 - jesteśmy na szczycie

Jak poprzednio, wejście na szczyt utrudniała śliska nawierzchnia oraz dodatkowo gęsta mgła.

Więcej zdjęć z Radziejowej.

Ze szczytu zeszliśmy o godzinie 0.55, więc na tej górze zakończymy relację z dnia pierwszego naszej wyprawy. Niestety nie mogliśmy wziąć kąpieli i położyć się do łóżek bo... jechaliśmy na Wysoką w Pieninach. Ale o Wysokiej napiszemy w relacji z dnia drugiego :-).

Zdjęcia: Robert Stachyra, Bartek Stachyra, Mateusz Ferenc, Jarosław Zięba, mojeSwietokrzyskie.pl, Krzysztof Szczygieł