Honorowy patronat nad imprezą objął Michał Jędrys

Starosta Powiatu Skarżyskiego.                                                                       Sponsorzy:
                             545px-POL powiat skarzyski COA svg                                                      hotel promien

Tapicerstwo- Dariusz Pierściński- Jelenia Góra.

Patronat medialny:
  dami  ntv kielce  ROT  tsk24  radiokielce  echo dnia  mck skarzysko  skarzysko mojeswietokrzie.pl    logo-traseo-pl-png  npm logo  white RGB  karkonoszepro

Szczytami Gór - relacja - dzień drugi

Michal. Opublikowano w Zespół " zdobywców"

P1020385Drugi dzień wyprawy - niedziela 30.06.2013 - rozpoczęliśmy bardzo wcześnie, bo około 1.00, kiedy to ruszyliśmy samochodem z Obidzy do Jaworek, skąd mieliśmy wchodzić na Wysoką. Było to nietypowe rozpoczęcie bo nie zauważyliśmy typowej przerwy pomiędzy dniami, jaką jest sen :-). Na miejscu byliśmy około 3.00 i po posiłku, spakowaniu plecaków, przebraniu ruszyliśmy na szlak. Wszystkim dawał się we znaki brak snu i zmęczenie.

DSC 2098

3.37 - start, przez pewien czas droga na szlak spowita była mgłą, a może chmurą. Szczyt wybijał się nad nią i zbliżając się do niego mogliśmy zauważyć wschodzące słońce

5.00 - może nie dokładnie ale z małym przybliżeniem, grupa dotarła na szczyt

6.10 - grupa pojawiła się przy samochodzie, w którym dosypiała druga część ekipy.

Więcej zdjęć z Wysokiej

Po Wysokiej przyszła kolej na... Rysy. Był to cel strategiczny ze względu na jej wysokość. Mogło się zdarzyć, że ze względu na złą pogodę wejście byłoby niemożliwe. Taka sytuacja zmusiłaby nas do zmiany planów, czego skutkiem byłoby duże opóźnienie. Dlatego bardzo chcieliśmy ją zdobyć dzisiejszego ranka. Niestety z powodu niedzieli, nie mogliśmy zrobić koniecznych zakupów, które w końcu zrobiliśmy po słowackiej stronie granicy. U podnóża Rysów pojawiliśmy się dopiero o 10.30

10.30 - start z Popradskego Plesa. Pogoda była dobra - 18 st C i słońce, tylko nad wierzchołkami widoczne były chmury.

DSC 2105

Z tych chmur, przy podchodzeniu do wierzchołka zaczął padać deszcz, a czasami śnieg. Wierzchołek spowity był również gęstą.

14.10 - dotarliśmy do szczytu

Potem na dół w deszczu i mgle, żeby dotrzeć do Łysej Polany o 18.30

Więcej zdjęć z Rysów

Po wyczerpującym marszu, regenerujemy się w Ośrodku Wczasowym Jaskółka w Zakopanem, gdzie dzięki naszemu sponsorowi możemy się odświeżyć i przespać.

Zdjęcia: Robert Stachyra, Bartek Stachyra, Mateusz Ferenc, Jarosław Zięba, mojeSwietokrzyskie.pl